Neulich bekam ich eine Email von Tim Gnatek, einem renomierten NY Times Reporter. Er schreibe einen Artikel über FON, einem spanischen Unternehmen, das ein ubiquitäres WiFi Netzwerk aufbaut. Da ich auch ein Fonero sei und ein FON Blog betreibe, wollte er mich interviewen. Das Angebot nahm ich gerne an und Tim und ich unterhielten uns einige Tage später über Skype. Wir sprachen ca. eine Stunde über FON und mein Blog fontastic.org (credits to Pepe, who is the second man behind fontastic.org). Alleine das erfüllte mich mit einem gewissen Stolz, als Tim mich wiederum anrief und mich vorwarnte, dass nun auch ein Fotograf vorbeikäme, war ich richtig aufgeregt. Michael, ein freier Fotograf, cirka Ende 20, kam dann auch und schoss mit seiner Canon 5D einige nette Fotos, eines davon erscheint heute (27.9.) in der NY Times mitsamt Tim's sehr gelungenem Artikel. Sobald ich eine Ausgabe in der Hand halte, werde ich hier nochmal einen Scan zum download hochstellen.

Update: der Artikel ist heute online

Hier ein erster Ausschnitt:

"ALTHOUGH he runs his own business, Olaf Kreitz is a socialist when it comes to Internet connections. In the window of Braintransfer, his Internet consulting company in Manhattan, Mr. Kreitz has mounted a special wireless router from Fon, a start-up company based in Spain that is trying to build a hot-spot network around the world. He hopes passers-by will make free use of his extra bandwidth.

Mr. Kreitz gets something in return for his largess: as part of a Wi-Fi sharing community being developed by Fon, he can log on free to other members’ wireless broadband connections in a growing network of citizen-powered hot spots.

“I love the idea, sharing your Wi-Fi and being able to surf the Internet wherever you find a hot spot,” he said.

Six months after he joined the Fon community, Mr. Kreitz remains optimistic, despite having had some difficulties logging on to nearby Fon access points, and the fact that his own location had been mismarked on Fon’s hot spot location map (recently updated to show active hot spots and to help users correct errors). He said he thought the company would struggle for some time to solve such network troubles.

“It’s going to be difficult,” said Mr. Kreitz, who writes a personal Web log, www.fontastic.org, that tracks matters related to Fon and its members, called Foneros.

(…)"

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *